SEO vs Google Ads – ce varianta ar trebui sa alegi?
Companiile si magazinele care au investit in realizarea unui website pentru a-si prezenta produsele sau serviciile si-ar dori cu siguranta mai multi potentiali clienti sa le gaseasca pagina web. Pentru ca acest lucru sa se intample insa, trebuie sa gasesti metoda prin care sa aduci pagina ta in topul cautarilor. Atunci cand utilizatorii cauta ceva cu ajutorul motoarelor de cautare, iti poti clasa website-ul in primele rezultate alte cautarii in doua moduri: ori prin optimizare SEO, ori prin campanii de promovare pe Google (campanii platite de tip PPC), prin campanii Google Ads.
Optimizare SEO – Search Engine Optimization
Serviciile SEO te ajuta atunci cand vorbim despre rezultatele organice. Ce sunt rezultatele organice? Acestea sunt rezultatele returnate de motoarele de cautare in urma unei cautari. Vei vedea ca primele 3-4 rezultate returnate de motorul de cautare vor avea un mic label “Anunt”. Acestea sunt rezultate platite, anunturi promovare prin campanii PPC. Poti afla mai multe despre promovarea pe Google prin campanii Google Ads de la colegii nostri de la SmartPPC. Sub aceste rezultate platite, se afla rezultatele organice. Pentru a te clasa cat mai sus in aceste rezultate, este nevoie sa ai o strategie de optimizare SEO foarte bine pusa la punct.
Scopul principal al Google este sa directioneze utilizatorii catre cele mai relevante pagini, cu un continut de calitate si cu informatii folositoare.
Avantajele optimizarii SEO
SEO iti ofera posibilitea de a aparea in rezultatele organice fara costa nimic. Eforturile SEO se vor vedea pe termen lung.
Dezavantajele SEO
Procesul de SEO este unul lung si anevoios. Este nevoie de multa munca si analiza. Deasemenea competitia a devenit din ce in ce mai puternica, ceea ce inseamna ca din dorinta fiecaruia de a se pozitiona cat mai sus in topul rezultatelor. Procesul de optimizare SEO trebuie sa fie unul continuu, fiind mereu atent la competitorii directi.
Campanii PPC Google Ads (Google AdWords)
Reclamele PPC (Pay Per Click) sunt reclame platite pe Google prin care te poti pozitiona in fata rezultatelor organice, in dreapta acestora, sau sub acestea, in functie de mai multi factori. Promovare pe Google se pot realiza prin crearea unei campanii Google Ads.
Avantajele promovarii pe Google prin campanii PPC
Campaniile PPC livreaza rezultate imediate. Fata de optimizarea SEO, prin promovarea PPC poti sa-ti aduci anuntul in fata potentialilori clienti in doar cateva minute. Dupa cum ii spune si numele, prin acest tip de promovare vei plati doar atunci cand cineva apasa pe anuntul tau. Daca doresti mai multe informatii, SmartPPC este agentia PPC pe care ti-o recomand.
Optimizare SEO vs Campanii promovare Google AdWords
Cel mai bine este sa le combini. Prin optimizarea SEO a site-ului, campaniile Google AdWords vor fi mai eficiente, ceea ce se traduce printr-un cost mai mic per clic. Daca iti doresti rezultate imediate, atunci ar trebui sa te indrepti catre campaniile PPC, si promovarea site-ului prin Google Ads. Daca totusi vrei rezultate pe termen mediu si lung, iti recomand sa incepi prin optimizarea SEO a website-ului sau magazinului online. Serviciile SEO te ajuta si in eficientizarea campaniilor de promovare Google AdWords.