Ce trebuie sa stii despre SEO?

SEO este abrevierea pentru ”Search Engine Optimization”, in romana traducandu-se ca optimizare pentru motoarele de cautare. Necesitatea acestui serviciu, a aparut spre sfarsitul anilor 90, o data cu lansarea motorului de cautare Google. Fondatorii Google au venit cu o solutie privind modul de gestionare si afisare a paginilor web relevante in urma realizarii unei cautari in motoarele de cautare. La inceput numarul de pagini web si utilizatori era destul de redus. Daca in anul 2004 Google oferea raspunsuri la 200 de milioane de interogari, in 2020 a ajuns sa ofere zilnic raspunsuri la peste 6,5 miliarde de cautari.

SEO face legatura intre afacerea ta si potentialii clienti

O data cu cresterea exponentiala a numarului de pagini web si a numarului de cautari, Google s-a adaptat periodic. Astfel a creat solutii tehnice pentru a tine pasul cu tehnologia informationala cat si a platformelor de Social Media.

Astazi ca si atunci, o campanie de promovare SEO are ca scop crearea unei legaturi intre utilizator si companie. Rolul companiei este de a raspunde cat mai bine solicitarilor si nevoilor utilizatorilor pe un topic anume. Indiferent ca oferi servicii sau produse, site-ul companiei trebuie sa raspunda fiecarei solicitari venite de la utilizator.

Promovare online prin SEO
Daca doresti sa-ti promovezi afacerea in mediul online, promovarea SEO este una dintre cele mai populare solutii pe termen lung oferite de marketingul digital. De la an la an, o data cu dezvoltarea motoarelor de cautare de a afisa rezultate cat mai relevante, procesul de promovare SEO a devenit din ce in ce mai complex. De exemplu, Google, foloseste aproximativ 200 de factori pentru a afisa o pagina web in rezultatele sale. Algoritmi motoarelor de cautare acorda o mare atentie performantelor tehnice ale site-ului, calitatea continutului dar si de reteaua de backlink-uri.
Cum realizam o campanie de promovare SEO

Exista numeroase strategii de optimizare a site-ului adaptate nevoilor pietii. Se pot realiza campanii de optimizare locala, nationala si internationala. De asemenea, strategia SEO se poate adapta bugetelor. Cere audit SEO!

Stabilirea expresiilor cheie

Stabilirea expresiilor cheie si indicatorii de performanta (KPI)
Afla detalii

Audit SEO

Auditarea completa a site-ului si propunerea solutiilor de optimizare
Afla detalii

Optimizare on-page

Implementarea optimizarilor la nivel on page
Afla detalii

Backlinks

Analiza competitiei din punct de vedere al retelei de backlink-uri
Afla detalii

Copywriting

Crearea de continut si publicarea de articole
Afla detalii

Raportare & Analiza

Ne plac datele si oferim raportari lunare privind vizibilitatea, conversiile si veniturile inregistrate.
Afla detalii
Stabilirea expresiilor cheie pentru promovare SEO

Stabilirea expresiilor cheie si indicatorii de performanta

In prima etapa a campaniei se realizeaza o analiza a interesului de cautare relevant pentru site-ul tau. Aceasta analiza contra in stabilirea expresiilor cheie relevante din topicul pentru care se realizeaza promovarea,  prin selectarea atat a expresiilor cheie de tip ”long term” cat si a expresiilor de top, ce au un interes de cautare ridicat. Pe baza expresiilor selectate, calculam media cautarilor pe luna si gradul de dificultate pentru a optimiza site-ul pe acele expresii cheie.

In stablilirea indicatorilor de performanta, pe baza interesului de cautare, pozitionarea site-ului si valorea medie a CTR-ului se pot realiza predictii a numarului de accesari a site-ului cat si numarului mediu de conversii pe luna. Pentru a realiza aceste predictii este ca site-ul sa aiba conturi in platforma Google Analytics si Google Search Console.

Audit SEO privind crearea unei strategii de promovare SEO

Auditarea completa a site-ului si propunerea solutiilor de optimizare

Auditarea site-ului consta in analiza mai multor factori ce influenteaza ranking-ul paginii web in motoarele de cautare. In functie de factorii analizati, auditarea se imparte in:

  • Audit on page
  • Audit off page

Auditarea on page consta in analiza elementelor ce tin de maparea expresiilor cheie pe paginile web relevante, auditarea continutului din site, viteza de incarcare pentru varianta mobile si desktop a site-ului, functionalitatea site-ului, experienta utilizatorului (UX), optimizarea site-ului pentru dispozitive (desktop, mobil si tableta) etc.

Auditarea off page consta in analiza retelei de backlink-uri a site-ului, autoritatea domeniului si a paginilor, gradul de toxicitate (spam) a site-ului. In aceasta etapa analizam raportul link-urilor dofollow vs nofollow, analiza link-urilor castigate vs celor pierdute dar analiza ancorelor folosite.

Pe baza informatiilor obtinute in urma auditarii site-ului, se realizeaza o lista cu solutii de optimizare, structurata in functie de prioritati.

Promovare SEO Bucuresti. Optimizare on page

Implementarea optimizarilor la nivel on page

In urma realizarii listei cu recomandarile de optimizare, se trece la implementarea acestora. In functie de dimensiunea site-ului si a numarului de erori ce trebuie remediate, timpul de implementare variaza de la o luna pana la 3-4 luni.

Analiza competitiei din punct de vedere al retelei de backlink-uri

O alta etapa importanta in realizarea unei campanii de promovare SEO o reprezinta analiza competitiei din punct de vedere a backlink-urilor. Prin acest audit se urmareste autoritatea site-urilor concurente, publicatiile unde au fost publicate articolele, numarul de link-uri incluse, ancorele folosite dar si modul de redactare a articolelor.

Crearea de continut si publicarea de articole

Dupa ce a fost realizata analiza site-urilor concurente, datele obtinute se compara cu datele site-ului tau. Pe baza lor se stabiliteste media planul de articole structurat pe luni si implicit bugetul necesar pentru campania de link building. In functie de competitie si rezultatele pe care se doresc sa se obtina, o campanie de link building se desfasora in medie pe o perioada cuprinsa intre 4 – 11 luni si incepe din a doua luna a colaborarii.

Raportarea rezultatelor campaniilor de promovare SEO

Aceasta se realizeaza lunar. In functie de indicatorii de performanta urmariti, in raport sunt incluse informatii privind optimizarile realizate in site, evolutia traficului organic in ultima luna, pozitionarea site-ului in motoarele de cautare. De asemenea, cu ajutorul platformei Google Analytics se pot monitoriza conversiile, valoarea comenzilor, numarul de formulare completate si multi alti indicatori.

Cui se adreseaza promovarea SEO?
Promovarea SEO se adreseaza oricarui tip de business! Indiferent de domeniul in care activezi, rolul campaniei SEO este de a pune afacerea ta in primele rezultate organice ale Google. Totusi pentru a ajunge in primele rezultate din Google este nevoie de timp. Acesta este unul dintre dezavantajele acestui tip de promovare online. Rezultatele incep sa apara dupa luna a 3 a de colaborare. Motoarele de cautare au nevoie de timp pentru a indexa si evalua site-ul tau inainte de a stabili pozitionarea in rezultatele sale.
Obtine analiza SEO