SEO este abrevierea pentru ”Search Engine Optimization”, in romana traducandu-se ca optimizare pentru motoarele de cautare. Necesitatea acestui serviciu, a aparut spre sfarsitul anilor 90, o data cu lansarea motorului de cautare Google. Fondatorii Google au venit cu o solutie privind modul de gestionare si afisare a paginilor web relevante in urma realizarii unei cautari in motoarele de cautare. La inceput numarul de pagini web si utilizatori era destul de redus. Daca in anul 2004 Google oferea raspunsuri la 200 de milioane de interogari, in 2020 a ajuns sa ofere zilnic raspunsuri la peste 6,5 miliarde de cautari.
SEO face legatura intre afacerea ta si potentialii clienti
O data cu cresterea exponentiala a numarului de pagini web si a numarului de cautari, Google s-a adaptat periodic. Astfel a creat solutii tehnice pentru a tine pasul cu tehnologia informationala cat si a platformelor de Social Media.
Astazi ca si atunci, o campanie de promovare SEO are ca scop crearea unei legaturi intre utilizator si companie. Rolul companiei este de a raspunde cat mai bine solicitarilor si nevoilor utilizatorilor pe un topic anume. Indiferent ca oferi servicii sau produse, site-ul companiei trebuie sa raspunda fiecarei solicitari venite de la utilizator.